OTROŠKE  IGRE

 


LETALA:

Vodja ima na rokah raznobarvni  rokavici, s katerima ponazori »potovanje z letali«. Otroci se razdelijo v dve skupini. Vsaka skupina opazuje gibanje »svojega letala« in ga ozvoči na glas »s« oziroma glas »š«. Vodja z gibi rok nakazuje višje/nižje, glasnejše/tišje, daljše/krajše, zvok/tišino, vezano/nevezano in podobno.

 

 

Priporočljivo je, da roki, ki ponazarjata »letali«, ne »potujeta skupaj«, saj tako vzpostavimo barvna, dinamična, ritmična in druga sozvočja.

 

 

 

HOKUS POKUS:

Vodja ritmično izreka »čarovniški urok«, npr. na besedilo »čira čara hokus pokus, čira čara sim kus, kus«, s katerim pričara zvoke. Ob izreki besedila za gibi rok po prostoru (višje in nižje) v poljubnem zaporedju nakazuje dve in zatem tri tonske višine. Otroci po gibnem nakazovanju tonskih višin pojejo »čarovniški urok« na dvo- in tritonske melodije. Sledi »čaranje« pod vodstvom izbranih otrok, ki vodijo »čarovniški zbor«.

 

 


SLEPE MIŠI:


Slepe miši je zelo stara igra, ki so jo poznali že v stoletjih nazaj. Igra se odvija tako, da en od igralcev, ki ga določijo z izštevanko, zavežejo oči (trak, šal), trdno , da ne more videt. Igralca nato zavrtijo okoli osi in se razbežijo. Bistvo te igre je, da miško lahko cukamo, kličemo, zato se miška obrne proti nam in nas išče. Posledično se miška lahko spotakne in pade, a ko nekoga ulovi je igre konec. Lahko pa otežimo igro tako, da mora miška ujetnika prepoznati.

 

 

 

GOSPODIČNA, KOLIKO JE URA:

 

Na tla narišemo črto, za katero se postavijo igralci, gospodična pa nekaj metrov od igralcev okrog sebe nariše krog. Eden od igralcev vpraša: "Gospodična, koliko je ura?" Gospodična odgovarja s številkami in smerjo gibanja, na primer: "Enega velikega nazaj in tri male naprej." Igralci se glede na odgovore gospodične pomikajo naprej in nazaj za različno dolge korake. Igralec, ki se prvi dotakne gospodične, v naslednji igri postane gospodična.

 

 

ALI JE KAJ TRDEN MOST:


Ali je kaj trden most se lahko igra 6 ali več igralcev, potrebovali pa boste veliko igralno površino. Dva igralca naj se postavita v “most” (drug nasproti drugega, pri čemer se držita za roke) in določita, kateri od njiju bo “jabolko” in kateri “zlata ptica”. Ostali se nato postavijo v kolono, pri čemer se primejo za ramena. “Vlakec” se nato premika naprej, ustavi pa se, ko pride do “mosta”. Takrat otroka, ki tvorita most, dvigneta roke v zrak tako, da gre “vlak” spodaj naprej- razen otroka, ki je v koloni zadnji. Tega igralca “most” ujame med svoje roke in potiho vpraša: “Kaj imaš raje, jabolko ali zlato ptico?” Otrok odgovori in se nato postavi v kolono za igralcem iz “mosta”, ki si je to figuro na začetku igre izbral. Igra se na enak način nadaljuje, dokler niso v kolonah za igralcema, ki tvorita most, postavljeni vsi otroci iz “vlaka”. Takrat vsaka od ekip poskusi drugo potegniti na svojo stran igrišča. Tista ekipa, ki je močnejša, je nato razglašena za zmagovalno. Več o igri si lahko preberete tukaj (link do članka).