Zanimive spletne strani za krajšanje časa z otroki:

 

V času, ko moramo biti zaradi ukrepov preprečevanja širjenja koronavirusa doma in je naše druženje v živo omejeno le na najožje družinske člane, je pomembno, da znamo prosti čas čim bolje izkoristiti. Na Safe.si so  pripravili izbor spletnih strani, kjer najdemo zanimive ideje.

 

https://safe.si/novice/da-ti-ne-bo-dolgcas-ko-si-doma-ostanidoma-nidolgcas

 

http://www.cevko.si/

 

http://www.otroci.org/predsolski-otroci

 

 

IGRE

 

RISTANCŠT. IGRALCEV: dva ali več, lahko tudi edenPRIPOMOČKI: kredaNa asfalt s kredo narišemo ristanc. Izza črte vržemo kamenček v 1 polje. Nato skačemo po oštevilčenih poljih. Če je en kvadratek, vanj skočimo z eno nogo. Na desetki se obrnemo in nazaj grede poberemo kamenček. Če kamenček pade na črto ali če stopimo pomotoma na tla, gremo še enkrat od začetka, drugače nadaljujemo s številko 2 in tako dalje do 10.

 

DOBRO JUTROŠT. IGRALCEV: poljubnoNAMEN: tekUčenci stojijo v krogu. En igralec hodi okrog kroga. Nenadoma poda nekomu roko in mu vošči: “Dobro jutro” ter steče naprej. Tisti, kateremu je rekel dobro jutro, pa steče v nasprotni smeri. Kdo bo prej pritekel do izpraznjenega mesta?

 

KIPIŠT. IGRALCEV: poljubnoPRIPOMOČKI: glasbaNAMEN: plesna igraOtroci  prosto plešejo ob dani glasbi. Ko vgojiteljica  ugasne glasbo, učenci naredijo kip. Tisti kip, ki se premakne, izpade. Otroci  naj si izmišljajo raznorazne kipe, vzgojiteljica  jih lahko tudi vpraša kaj predstavljajo.

 

ČEVLJE SEZUVATIŠT. IGRALCEV: poljubnoPRIPOMOČKI: čevljiNAMEN: koordinacijaČevlje si je treba sezuti stoje na eni nogi. Ko si otroci sezuvajo levi čevelj, stojijo na desni nogi, ko si sezuvajo drugega, stojijo na levi nogi. Pri sezuvanju desnega čevlja smejo uporabiti le levo roko, pri sezuvanju desnega pa samo desno roko. Kdor se dotakne tal ali se kam nasloni, je izločen.

 

ČASOPISNA TEKMAŠT. IGRALCEV: dve skupiniPRIPOMOČKI: časopisNAMEN: štafetna igraOtroci so razdeljeni v dve vrsti. Vsak tekmovalec dobi dva časopisa. Na prvem stoji, drugega položi predse, stopi nanj, dvigne prvega, ga položi predse … Katera vrsta bo hitrejša?

 

 

 

PESMICE

Kostanjček zaspanček (Mira Voglar)

Kostanjček zaspnček na veji visi.

zavit ves v lupino prav sladko še spi.

Tedaj pa zapiha vanj veter močan:

Kostanjček zaspanček, jesen je, na plan!

Metuljček cekinček (Janez Bitenc)

Metuljček, cekinček, ti potepinček, kje si pa bil?

“Pri majceni cvetki, drobni marjetki medek sem pil.”

Po tem ko želodček, poln kakor sodček bil je nalit, sem

rekel marjetki, drobceni cvetki: “Zdaj sem pa sit!”

Pikapolonica (Mira Voglar)

Pika, poka, pikapolonica, to sem jaz!

Suknjica rdeča, nekaj črnih pik!

Res nisem velika kot sosedov bik!

Toda vsak, ki me pozna, prav zares me

rad ima! Pika, poka, pikapolonica, to sem jaz!

Polžek (Mira Voglar)

Leze, leze polžek počasi.

Leze, leze po listju in travi.

Buc, buc, buc! Glej roge!

Buc, buc, buc! Skril jih je!

Leze, leze polžek počasi.

Leze, leze po listju in travi.

Zajček dolgoušček (Janez Bitenc)

Zajček dolgoušček, bel imaš kožušček,

hitre tačke, ostre zobke, dolge brke, repek siv.

S kravico stanuješ, v hlevu poskakuješ,

repo glodaš in korenje, deteljico in krompir.

Vsakemu uideš, k meni vselej prideš,

s smrčkom vohaš, prst poližeš, potlej pa vesel zbežiš.

Majhna sem bila

Majhna sem bila, piške sem pasla,

Pišče so čivkale, jaz sem pa rasla.

Mamica moja piške prodala,

Piške so čivkale, jaz pa jokala.

Kuža Pazi

Kuža Pazi z repkom miga, vstane, leže, tačko da;

hišo čuva, jezno laja, če nikogar ni doma.

Ko pa Jurček cicibanček truden se odpravi spat,

Pazi naš pred vrata leže, da ne vzame Jurčka tat.

Račka plavačka

Glejte našo račko, pisano plavačko.

Z žabico se krega, ki se smeje z brega.

Rega, rega, kvak, račka je junak! Rega, rega, kvak, račka je junak!

Zajček

Didl, didl dajčka, mi imamo zajčka,

noge ima štiri, niso nič pri miri.

En, dva, tri, en, dva, tri, zajček si zdaj ti.

Z avtobusom k teti

Tu , tu, tu, po cesti trikrat naokrog,

avtobus nas pelje k teti v Zali log.

Teta v Zalem logu sedem putk ima,

Osem belih zajčkov in kozlička dva.

Ringa raja

Ringa, ringa, raja, muca pa nagaja,

kužek pa priteče, vse na tla pomeče.

Kokot kikiriče, čipke, čopke kliče.

Putka kokodajca, ker je znesla jajca.

BIBARIJE

Gosenica je lezla

Gosenica je lezla, počasi na drevo (s prstki oponašamo gosenico)

(s prstki oponašamo gosenico)

pomigala na dolgo, pomigala kratko.

Primigala je k meni, (nakažemo, da gosenica prihaja k nam)

(nakažemo, da gosenica prihaja k nam)

v lonček sem jo dal (nakažemo kako jo damo v lonček)

(nakažemo kako jo damo v lonček)

nikar mi ne pobegni, zažugal sem, dejal. (žugamo)

(žugamo)

Ko v lonček sem pogledal, je notri ni bilo (pokažemo ni-ni)

(pokažemo ni-ni)

pred oknom pa je letal metuljček prelepo. (prekrižamo dlani in posnemamo let metulja)

(prekrižamo dlani in posnemamo let metulja)

Medved stopa

Medved stopa copa cop, copa cop, copa cop.

Zajček skače hop hop hop, hop hop hop, hop hop hop.

Mala miška pa hiti tike, tike, tike, ti, tike, ti.

Bibarijo lahko izvajamo na dva načina:

Starejši otroci ki že hodijo jo izvajajo na spodnji način.

Otrok stopa kot medved. Stopa počasi in široko.

Otrok skače kot zajček

Otrok hitro stopiclja kot miška.

Mlaši otroci ki še ne hodijo lahko sedijo ali ležijo.

Otrok sedi ali leži. Primemo njegove noge in z njimi počasi stopamo v medvedjem ritmu.

Noge držimo še naprej in oponašamo skakanje zajčka.

Ko je na vrsti miška, pa otroka požgečamo.

Pika, pika, pikica

Otrokom je bibarija zelo všeč, saj zraven rišemo, zato si jo tudi zelo hitro zapomnijo.

Pika, pika, pikica, (narišemo tri pikice, dve za oči in eno za nos)

(narišemo tri pikice, dve za oči in eno za nos)

to je moja slikica, (pike obkrožimo in narišemo obraz)

(pike obkrožimo in narišemo obraz)

velika ušesa, (narišemo ušesa)

(narišemo ušesa)

kratek vrat, (narišemo vrat)

(narišemo vrat)

in po glavi ves kosmat. (narišemo lase)

(narišemo lase)

Drobne kapljice dežja

Dežne kapljice z neba tiho padajo na tla. (rahlo udarjate s prstki po mizi)

(rahlo udarjate s prstki po mizi)

Zdaj dežuje že močno, lije, lije, vse mokro! (s prstki trkate po mizi)

(s prstki trkate po mizi)

Toča, ta ti ropota, kot orehi padli bi na tla! (udarjate s členki ali pestjo)

(udarjate s členki ali pestjo)

Joj, grmi, bežite! Urno vsi se skrijte! (skrijete obraz)

(skrijete obraz)

Jaz potem naredim še ku-ku, sonček je!

Miška in krt (Mira Voglar)

Gremo na vrt, gledat kaj delata miška in krt.

Miška po vrtu drobenclja, (s kazalecm in sredincem naredimo bibo in se sprehodimo po dlani)

(s kazalecm in sredincem naredimo bibo in se sprehodimo po dlani)

krtek pa zemljo ravna. (otroka pobožamo po dlani)

(otroka pobožamo po dlani)

Miška nabira rožice za krta, (primemo vsak prst posebej in ga nežno pocukamo)

(primemo vsak prst posebej in ga nežno pocukamo)

krtek pa luknjico vrta. (vrtamo v dlan)

(vrtamo v dlan)

Vrta, vrta, luknjo za miško, (vrtamo v levo dlan)

(vrtamo v levo dlan)

vrta, vrta luknjo za krta. (vrtamo v desno dlan)

(vrtamo v desno dlan)

V prvi luknji miška spi, (palec skrijemo v levo dlan)

(palec skrijemo v levo dlan)

v drugi miški krtek spi: (palec skrijemo v desno dlan)

(palec skrijemo v desno dlan)

Ninaj, ninaj, ninaj, ni! (pokažemo kako spimo)

(pokažemo kako spimo)

Križ Kraž

Križ kraž, kralj Matjaž, daj mi groš, bom kupil nož. (po dlani s kazalcem rišete križe)

(po dlani s kazalcem rišete križe)

Luknjo vrtam, vrtam, vrtam! (s kazalcem v dlan zvrtate luknjico)

(s kazalcem v dlan zvrtate luknjico)

Poč, poč, poč. (z dlanjo nežno udarjate po otrokovi dlani)

(z dlanjo nežno udarjate po otrokovi dlani)

Miška kaško kuhala

Miška kaško kuhala (s kazalcem krožimo po dlani)

(s kazalcem krožimo po dlani)

temu dala (pokažemo na palec),

(pokažemo na palec),

temu dala (pokažemo na kazalec),

(pokažemo na kazalec),

temu dala (pokažemo na sredinec),

(pokažemo na sredinec),

temu dala (pokažemo na prstanec),

(pokažemo na prstanec),

temu pa nič dala (pokažemo na mezinec).

(pokažemo na mezinec).

malo pomešala (s kazalcem krožimo po dlani)

(s kazalcem krožimo po dlani)

in v luknjico zbežala (stisnemo pest in vanjo ‘zavrtamo’ kazalec).

(stisnemo pest in vanjo ‘zavrtamo’ kazalec).

 

 

 

 

 

OTROCI IN COVID-19

 

 

Preživljanje časa s predšolskim otrokom v času COVID-19

 

Ideje za različne dejavnosti

 

Priporočila za pogovor z otroki o Covid-19

 

Knjiga za otroke: Koronavirus

 

Zgodba o zmaju Koronarju

 

Spodbujanje otrok k upoštevanju ukrepov

 

 

 

Za psihološko podporo ob epidemiji COVID-19 se lahko obrnete naBREZPLAČNI TELEFON.